I FLC dyrker vi det langvarige samarbejde

Som kunde hos FLC Danmark vil du opleve en omfattende og vedvarende støtte gennem hele samarbejdet. Vi sørger for, at du ikke bliver glemt, når løsningen først er implementeret. Vi følger løbende op for at sikre, at din tilfredshed er i top, og holder dig opdateret med eventuelle forbedringer eller ændringer i IT-verdenen, der kan være fordelagtige for vores samarbejde.

Vi er ikke som de fleste

Hos FLC Danmark er vi ikke, som de fleste IT-partnere. Vi har målrettet fokus på at et samarbejde skal være udbytterigt for begge parter.

Det starter med, at vi opfatter os selv som mere en blot en IT-Leverandør. I kan betragte os som jeres IT-samarbejdspartner, der bidrager med meget mere end leverancer af hardware, softwarelicenser o.l..

Igennem de sidste 30 år har vi tilpasset og justeret faste retningslinjer og løbende actions i relation til samarbejdet med vores kunder. Vi har løbende investeret i nye systemer og er altid nysgerrige på, hvad vi kan forbedre, så vi bliver endnu bedre end dagen før.

Vores årshjul

Vores samarbejde med kunder tager udgangspunkt i et årshjul, som vi arbejder ud fra. Udover årshjulet fremhæver eksisterende kunder, at de er særlig tilfredse med, at der altid er adgang til en lydhør ledelse, hvis opmærksomhed herfra er påkrævet i særlige tilfælde.

Vores årshjul

Vores samarbejde med kunder tager udgangspunkt i et årshjul, som vi arbejder ud fra. Udover årshjulet fremhæver eksisterende kunder, at de er særlig tilfredse med, at der altid er adgang til en lydhør ledelse, hvis opmærksomhed herfra er påkrævet i særlige tilfælde.

Årsmøde

Som kunde vælger du den måned, som det passer dig bedst, at der afholdes årsmøde. Vi har tradition for at afholde årsmødet med tilbud om afsluttende frokost (typisk lidt smørrebrød).

Årsmødet er relativt omfattende ift. informationsniveau. Vi kommer omkring alle væsentlige parametre i samarbejdet og er meget transparente ift. de oplysninger vi deler med dig.

Årlig kundeanalyse

Forud for årsmødet skal kundeanalyse bestående af 10 spørgsmål besvares, idet vi bruger svarene aktivt på årsmøderne.

Det tager typisk 5-10 minutter at besvare spørgsmålene, og da det sikre målrettet fokus, hvis den er påkrævet, så er det efter vores opfattelse tiden værd at rate samarbejdet.

Opfølgning på rating af samarbejdet.

Hvis vi modtager rating på 6 eller mindre (NPS scala, som går fra 0-10) på x af målepunkterne, som kunder vurderer samarbejdet ud fra, så vil det medføre månedlig opfølgning efter årsmødet. Opfølgningen fastholdes hver måned indtil rating er ændret til min. 7 point.

Opfølgning på opgaver fra årsmødet.

Hvis der aftales opgaver, som skal udføres efter årsmødet, så vil de fremgå af en separat opfølgningsoversigt, som du modtager sammen med referatet fra årsmødet. Du kan herved undgå at læse det samlede referat, som typiske er på +12 sider, men kan nøjes med at forholde dig til opfølgningsoversigten.

Opgaverne vil være fordelt ift. ansvar – gældende for jer og FLC. Vi følger op på alle opgaver hver måned indtil vi har udført de opgaver, som FLC er ansvarlig for.

Årlig licenskontrol

På dette område efterlever vi vores målsætning om at et samarbejdet gerne må være værdiskabende. Vi har således fokus på at gennemføre årlig licenskontrol jf. de licenser, som har årlig fornyelse og samtidig binding af antal licenser.

Vi er meget omhyggelige med at varsle fornyelser, således at vi i fællesskab kan nå at tilpasse antallet af licenser. Det sikre jer, at I undgår unødige omkostninger – og herved sparer penge.

IT-Sikkerhedsrapport

Hvis du har fået udarbejdet en IT-sikkerhedsrapport, så indgår årlige opfølgning herpå 1-2 x årligt som en naturlig del af samarbejdet. Vi drøfter altid rapporten på årsmøder – i tillæg dertil afholdes der et halvårsmøde, hvor der følges op.

Kvalitetskontrol af udvalgte aktive aftaler.

Omfanget af samarbejdet er primært afdækket i en IT-Aftale, som indeholder hovedparten af de services, som vi tilbyder at tage ansvaret for.

I tillæg til IT-aftalen indgår der i et samarbejde typisk andre aftaler, såsom separat backupaftale, dokumentation af sikkerhedsindstillinger på jeres firewall o.l., som bør gennemgås én gang årligt for at sikre, at alt er som det skal være – hvis uheldet i form af vellykkede angreb indtræffer.

Vi gennemfører således efter jeres valg årlig kontrol i relation til udvalgte aftaler.  

Internt i FLC gennemfører vi årlig kvalitetskontrol jf. indholdet af alle aftaler, således at vi hele tiden sikre, at vi lever op til evt. lovgivning, markedsvilkår o.l. uden at man som kunne skal bruge tid herpå eller være utryg.

Egenkontrol jf. GDPR

Vi tilbyder assistance ift. udførsel af egenkontrol, som I er pålagt at gennemføre, fordi I er Dataansvarlig. FLC udsender således tilbud og assistance én gang årligt, som I kan takke ja til eller selv gennemføre egenkontrollen, så I undgår påtaler fra Datatilsynet ved eventuel kontrol.