LICENSER

LØBENDE FOKUS PÅ LICENSER SIKRE DE LAVESTE OMKOSTNINGER

Vi er sikre på udsagnet i overskriften, fordi vi næsten altid finder fejl vedr. de licenser, som er aktive, når vi starter samarbejde med nye kunder. Det sikrer typisk besparelser for nye kunder.

Vi konstaterer også behov for justeringer, når vi selv gennemfører kvalitetskontrol af licensantal for eksisterende kunder. Det skyldes typisk, at man ikke får givet besked om nedlæggelse af licenser, når medarbejdere opsiges. Her giver vores standard checklist for nedlæggelse af brugere mening, fordi vi her inkl. ”justering af licenser”, hvis vi konstatere fejl ved kvalitetskontrollen.

Licenser er blevet omfattende, derfor er det svært at bevare et godt overblik. De fleste producenter tilbyder licenser med månedlig betaling og varierende bindingsperioder. Mange virksomheder bruger forskellige licenser, hvilket gør det udfordrende at holde styr på, derfor hjælper vi med et godt overblik.

Med vores erfaringer fra både nye og eksisterende kunder, har vi udarbejdet et årshjul for licenser. Dette er nødvendigt for at sikre, at der ikke betales for licenser, som ikke udnyttes.

Når du vælger FLC Danmark som IT-samarbejdspartner, indgår årshjulet naturligt i samarbejdet. Årshjulet for licenser er aktiveret med henblik på at være en værdiskabende IT-samarbejdspartner.

I årshjulet indgår blandt andet følgende:

Kvalitetskontrol hver måned

Manuel kontrol af alle licenser på månedlige fakturaer.

Sikre, at licensantal løbende tilpasses for at undgå over- eller underfakturering.

Kvalitetskontrol forud for fornyelse af licenser

Orientering via mail før fornyelse af licenser med bindingsperiode på 1 år eller mere.

Tilbud om assistance og rådgivning, fx vedrørende Microsoft 365 licenser.

Ekstra kvalitetskontrol på årsmøder

Gennemgang af aktive licenser på årsmøder, hvor licensantal sammenholdes med brugerantal.

LØBENDE FOKUS PÅ LICENSER - IT-SIKKERHED

IT-sikkerhed er en dynamisk udfordring, som kræver løbende opmærksomhed. Der er mange muligheder for at tilkøbe ekstra beskyttelse, derfor har vi påtaget os ansvaret for at rådgive og holde dig opdateret om de forskellige muligheder. Som kunde ved os, vælger du selv, hvor godt I vil være beskyttet.

Ved at bruge forskellige licenser, der beskytter mod trusler udefra, opnås en passende grad af IT-sikkerhed. Vi anbefaler en lag-på-lag-tilgang, hvor hver licens øger sikkerhedsniveauet, selvom 100% beskyttelse aldrig kan opnås.

Vi fokuserer på faglig rådgivning med et fornuftigt fokus på ikke at overdramatisering af trusselbilledet. Vores mål er at beskytte med flere lag af licenser, uden at det tager overhånd.

Vi arbejder aktivt på at tilføre mere værdi til samarbejdet ved at redegøre for de årlige omkostninger til IT-sikkerhed. Dette vil blive en fast del af årsmøderne, så snart det nye tiltag er implementeret.

"Har været kunde hos Torben, FLC i +21 år - og regner bestemt med at 'blive' de næste mange år. De har en professionel tilgang til opgaver og udfordringer, og de lytter til os, når vi kommer med forespørgsler. Alle opgaver løst til vores fulde tilfredshed, så vi anbefaler helt klart FLC."

Birgitte Thornfeldt

Kontorassistent

Dana Electric Århus A/S

"Vi har et superfint samarbejde - vi oplever FLC Danmark som proaktive og udviklingsorienterede samarbejdspartnere - det skaber god tryghed om hele vores it-funktion."

Preben Dunker

Økonomidirektør, Statsautoriseret revisor

Ejendomsselskabet Olav de Linde

"Mit samarbejde med FLC Danmark har nu stået på uafbrudt i mere end 5 år. FLC varetager til vores fulde tilfredshed vores interne IT og office-/antivirussoftware administration. Samarbejdet er gnidningsfrit og til en fair og rimelig pris. Der er hurtig svartid på henvendelser i både helpdesk, administration og salgsafdelingen. Jeg kan varmt anbefale FLC Danmark og Torben Høiberg til mit netværk."

Michael Jonasen

Landinspektør

Land & Plan A/S

"Vi er så heldige at være kunde hos FLC hos Torben Høiberg igennem mange år. Torben og hans team er altid venlige, forstående og løser vores opgaver til vores store tilfredshed. Ikke mindst har vi en UP til på næsten 100%. Jeg kan kun anbefale FLC Danmark og Torben Højbjerg med kollegaer."

Mogens Loft

Owner

Bang & Olufsen Store Torv, Aarhus

"I Kebe har vi haft samarbejde med FLC i 17 år. Samarbejdet er altid nærværende og med hurtig opfølgning på tingene. Problemer bliver fulgt til dørs og løst. Jeg kan varmt anbefale FLC som partner."

Henrik Schougaard

Managing Director at Kebe A/S and Owner

Kebe A/S

Hvis du mangler overblik eller vil vide mere, så kontakt os for at aftale et uforpligtende møde med en af vores rådgivere. Det værste, der kan ske, er, at du får et godt overblik, som vi gerne hjælper med at skabe.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.